rosse

Alla inlägg under maj 2011

Av Rosita - 22 maj 2011 11:23

Igår märkte jag att Emil har blivit förkyld. Han började nysa och det blev rinnsnuva. Jobbigt när de små blir sjuka, men bakterierna kommer från dagis såklart. Det bara rinner och just nu sover han. Varit gnällig ett tag. Får se om han kommer vara hemma imorgon från dagis. Beror på hur humöret är och hur mycket snorig han är. Får hoppas att detta inte håller i sig i en månad nu som det gjorde förra gången.


Hoppas på bättre immunförsvar nu.


Vi tog lite nya bilder igår på lille skrutten inomhus. Man vill så gärna få bra bilder utomhus också, men blev inget ute. Kommer nog många bilder nu i sommar istället.

Min systemkamera är sönder och får använda Jens kamera.


    Varför han har sina sandaler och keps på sig där, för att vi skulle gå ut. Vi gick till IKEA och sedan blev det mjukglass på modehuset. Tyckte det var snålt med mjukglass i våfflan, när man har beställt en stor glass. Till skillnad från Västervik, så finns det under visfestivalen, vid hamnen en glassbar. Förra året fick vi en riktigt stor mjukglass med våffla. Det ska vi ha i år igen! =)



Av Rosita - 10 maj 2011 15:44

Det var länge sedan jag uppdaterade här. Man har glömt att skriva och sedan har man fått idétorka. Emil har börjat dagis och går nu 3 timmar varje dag och det är ganska bra nu i början, så han kommer in i det. Det funkar bra där och han trivs. Blir bara lite gnäll när jag lämnar honom där, men går snabbt över.


Man funderar om man kan starta eget eller inte. Vore kul faktiskt. Får se hur det blir med den saken. 


Jag har nu kommit igång med min träning och igår blev det träning med Patricia, en kompis. Vi tränade 1½ timme. En timme på löpband och sedan körde jag crosstrainer. Den är jättebra den, crosstrainern. Man svettas ordentligt. :) Blir av med en del vätska. Kan behöva förbränna fett osv. 


Sedan har vi fått ett härligt väder, sol och värme... Över 20 grader. Det är pollensäsong och min sambo Jens har björkpollen just nu och tyvärr så får inte jag vädra, lite synd när man är sugen att sitta på balkongen och relaxa. :) Men runt juni ska björkpollen va borta. Dessutom är det lite ekpollen han inte tål heller. Den delen kommer nog därefter. 

Det var länge sedan jag la upp bilder på bilder. Lagt in många i datorn. Kan nog lägga in något nytt här. 

 

Denna bild är tagen för bara någon vecka sedan. Älskar min underbara familj!


Ikväll blir det att laga lite pannkakor, äta det med glass och blåbär. Får hoppas att älskling kommer hem tills dess om han nu ska få nåt! :)

Presentation

Fråga mig!

GB

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Vad tycker du om årets Big Brother?
 Jättebra!
 Ganska bra
 Dåligt

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Annonser

plusikassan.se

Shopping och lite mer

Bloggen är registrerad i

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards