rosse

Alla inlägg under mars 2010

Av Rosita - 22 mars 2010 15:32

Idag tog jag en tur till stan, gick dit till stan med barnvagnen. Det är en bit dit och sen gick jag till sambons jobb och skulle överraska lite, stod utanför och väntade för han visste inte att jag skulle komma dit. Hans kollega kom ut först och jag sa till henne "Det är jag som är Jens flickvän". Då kom hon fram och tittade på Emil i barnvagnen. Strax därefter kommer Jens ner med sin andra kollega Jonas. Han blev förstås lite förvånad att se mig där. Då tog vi sen en sväng upp på hans kontor och visade upp den lille. Det var roligt att se var han jobbar. Det var rätt så fint där inne.


Efter en liten visning runt därinne, tog vi en runda ner till Mcdonalds och käkade lite. Sedan var det dags för Jens att jobba igen och jag gick vidare till Babyproffsen och skulle köpa en bärsele. Hittade faktiskt en lite billigare där, trodde de skulle ligga på över 1000 kr. Men hittade en för 849 kr där. 2 års garanti också. Superbra. :)

Nu kan vi ha honom nära kroppen. Mycket mysigt. Jens ville ha honom i bärsele så han kan sitta lite med honom vid datorn. Det kommer ju bli hur mysigt som helst tror jag.


Kommer även kunna ha den i vår/sommar nu. Kunna gå och konka på honom i den istället. Så han kan se sig omkring lite mer än att bara ligga i sin barnvagn. Där kommer han inte se så mycket annat än en himmel. :P


Efter Babyproffsen gick jag mot Maxi som är en bit dit. Det är på vägen hem. Handlade lite grejer, hittade 1 par strumpor för 10 spänn/st. Köpte då lite strumpor till mig och till Emil. :) Efter jag hade betalat och packat i varorna så stod det en fd kollega som jag har jobbat med på datorteket. Det var Marika och hon ska ha barn i maj, men kunde bli lite tidigare. Håller tummarna att allt kommer gå bra och att det inte blir för tidigt heller. Hoppas hon och jag kan ta en fika nästa vecka som vi pratade om. Det var kul att se henne, har inte sett henne på evigheter. Så vi gick mot hennes hem, pratade under tiden och hade sällskap.


Kom hem för en stund sen och såg att posten hade kommit, då var det Libero med hans nya pyjamas som vi har fått via liberos hemsida när vi har samlat poäng till blöjorna. Man kan samla till en viss poäng och då får man olika prylar och vi tog denna pyjamas som han kan ha senare. Bra att kunna utnyttja såna grejer, så man slipper köpa det själv. :)


Har även testat bärselen och den verkar vara bra. :) Får se vad Jens tycker ikväll. 

Nehe, nu är det dags att göra annat. Ha det gott alla där ute.



Av Rosita - 21 mars 2010 19:47

Jag hittade denna nya blogg och tyckte denna var en snygg/stilren design på hemsidan. Bloggplatsen har lite mer att erbjuda folk som bloggar. Jag kunde t ex göra en egen logga till min blogg. De andra bloggverktygen har inte det, t ex Wordpress, blogg.se m.fl

Jag ska börja blogga på denna hemsida istället för de andra ställena. På denna blogg kommer ni följa mitt liv som mamma och min lilla familj.

Min familj består av mig, sambon Jens och vår son Emil som är född i oktober 2009. Emil föddes i vecka 34+1 och det gick relativt bra. 

Nu börjar det bli vår och det ska bli härligt med lite vårblommor och vårvärme. Ska tillbringa första våren med sonen Emil. Dock kommer Emils pappa få pollenallergi snart nu när det är på väg att blomma. Tråkigt nog, får då hoppas att Emil slipper det. Han kanske får det via sin pappas gener.


Det var allt jag hade att säga nu, men jag skriver mer snart igen. :)




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig!

GB

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Vad tycker du om årets Big Brother?
 Jättebra!
 Ganska bra
 Dåligt

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Länkar

Annonser

plusikassan.se

Shopping och lite mer

Bloggen är registrerad i

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards